Rågsurdegs Bröd

Idag blev det ganska mycket brödbakning på jobbet.
Jag som är konditor har inte alls samma eftarenhet som en bagare när det gäller bröd, men mitt intresse för bröd har blivit enormt senaste tiden.
Jag tycker att det är jätte kul och bra att man bakar mer och mer med surdeg igen och mindre med jäst. brödet blir bättre på många sätt och därmed också smaken naturligtvis.
Man kan säga att jag riktigt fastnat för konsten att baka med surdeg.

Här är ett rågsurdegs bröd jag blev riktigt nöjd med idag. och för er som gillar valnötter och russin är detta bröd fantastiskt gott.




I morgon får vi in våran stenugn på jobbet. ska bli riktigt kul, och brödet kommer bli både bättre och snyggare. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0