chokladmousse dessert och lite småkakor

Senare på dagen blev det dags att ta fram receptboken och slå upp chokladmousse!
(det receptet borde sitta utantill i huvudet), men med all brödbakning blir man lite virrig =)
Hur som hällst. Jag bestämmde mig för att göra en ny dessert att presentera för våra kunder, och det blev såhär:




Jag ska ta bild på desserten i sin helhet senare.

Detta är en chokladmousse dessert gjord på detta vis:
Först är det en choklad anslagsbotten (vanlig tårtbotten, fast med choklad). ovanpå det blev det en bavaroise gjort på tahiti vanilj och passionsfrukt för att få en härlig syrlighet. sedan chokladmoussen och som topping gjorde jag en kakaogele.
Är mycket nöjd med resultatet.



I slutet av dagen blev det ett litet ihop-plock av småkakor och bakverk som skulle ut till ny kund som presentation.





Det fick bli lite äpple mazarin bakelse med hyvlad mandel på toppen, morotskaka med philadelphia topping, kanelbullar, en kladdig brownie med mandlar och cashewnötter, chokolate chip cookies, havre/kokos kakor, mandelflarn, kokostoppar med choklad och hemmagjord apelsinmarmelad i, hallongrottor även det med hemmagjord hallonsylt såklart, siraps snittar och slutligen choklad snittar. och inte att glömma choklad bollar. men dom ser inte ni, för dom finns i påsen upp till höger.
=)


Kommentarer
Postat av: johanna

hej baby. fint :)

2009-10-22 @ 17:39:59
Postat av: freja

mh.. fan va gott det ser ut! va duktig du är! :)

2009-10-26 @ 07:42:39
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0